Thursday, January 24, 2008

Zam Accident !!!

06 Jan 08.
Petang ni aku janji ngan sepupu aku nak pi rumah dia kat bangi. Zam pun dah telefon aku nak balik jam 1.30 pm. Tak sabar nak makan angin, boleh la aku pi rumah kak ana (roomate KSPK), coz dekat je ngan rumah sepupu aku tu.

Jam 2.15 pm, zam telefon aku dari hospital. ACCIDENT!! Kena langgar dengan kereta yang tiba2 belok tak bagi signal. Aku cepat2 ke Hospital PD, anak2 aku tinggalkan kat rumah tapi aku minta jiran sebelah tolong tengokkan, takutlah kes2 culik sekarang ni. Sampai hospital biasalah.... askar ni dah sakit2 pun muka ok je. Cuma sesekali je dia ngadu sakit. Pelik aku, dia just bagi beg dan kunci 'scooter baru' dan terus suruh aku balik tengok anak2. Aku serba salah nak tinggalkan dia tapi anak2 kat rumah takda orang tengok pulak. Lepas kawan2 zam sampai, aku pun balik.

Jam 3.30 pm, zam telefon lagi dan dia bagitau yang dia dah on the way ke Hospital Seremban dengan ambulan. Malam tu juga aku telefon PK1 dan minta cuti kecemasan. Esok pagi2 aku ngan anak2 ke Hospital Seremban. Kami pi awal sebab zam belum mandi sebab tak bawa pakaian pun. Sampai hospital, zam dah pucat sikit dan nampak sakit. Jari patah, tulang dada terkehel, kaki sakit, siku luka dan ada la sakit sana sini sikit. Kata doktor petang ni zam kena buat pembedahan kecil untuk betulkan jari yang patah. Nampaknya zam belum boleh balik lagi.

On the way balik Telok Kemang, aku singgah balai polis untuk tengok scooter. Alah... sikit betul calarnya, tak padan dengan keadaan tuan kat hospital. Then, aku singgah sekolah dan PK1 bagi aku cuti lagi sehari untuk uruskan semuanya. Tiba di rumah, kebetulan jiran sebelah nak pergi keje. Dia tumpangkan aku ke balai polis untuk amik scooter.

Esoknya aku ke Hospital Seremban untuk amik zam balik. Lepas ni susah la zam nak buat keje sebab tangan dah bersimen. On the way balik, kami ke pejabat guaman dulu untuk buat claim, then terus ke balai polis trafik untuk buat report. Malamnya zam tak nyenyak tido, mungkin sakit kot.

0 Comments: